تشویقی گربه و آموزش گربه‌ها

تشویقی گربه چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما سرپرست گربه هستید، باید تشویقی گربه را بشناسید و آن ها را درست استفاده کنید. تشویقی گربه از جایگاه بالایی در رژیم غذایی گربه ها برخوردار است و تاثیر بسیار زیادی در آموزش و شادابی و نحو تربیت گربه شما دارد. با استفاده از تشویقی ها، شما به گربه می‌فهمانید که چقدر آنها را دوست دارید و چقدر برایشان مهم هستید.
گربه ها بسیار موجودات شکمو و عاشق خوراکی های جذاب و خوشمزه هستند. از طرفی ظرفیت مغزی بسیار بالایی در آموزش و تربیت دارند. شما باید راه و روش تربیت گربه را یاد بگیرید.
با استفاده از تشویقی، شما راحت تر می‌توانید به آنها آموزش دهید و با آنها ارتباط راحت تری بگیرید.
با ما در پارسیان کت همراه باشید تا در مورد تشویقی گربه ها اطلاعات کافی را بدست آورید.

گربه ی خوابیده

انواع تشویقی گربه

خوراکی: گربه ها علاقه بسیار زیادی به خوراکی ها دارند. با بهره مندی از خوراکی های تشویقی گربه، شما شاهد رفتار بهتر، آموزش پذیری بهتر و مهربانی بیشتر گربه ها خواهید بود. شما می‌توانید از تشویقی برای بعد از آموزش دست دهی گربه ها، استفاده از سینه استفاده کنید.
بازی، تمرین و سرگرمی: شما می‌توانید با استفاده از اسباب بازی هایی که داخل آنها خوراکی است، گربه ها را خوشحال کنید. گربه ها عاشق بازی با اینجور خوراکی ها هستند. با این کار شما به تحریک پذیری و تحرک بیشتر جسمی آنها کمک می‌کنید.
لمس و نوازش کردن: شما می‌توانید بعد از کار مثبت گربتان، به عنوان تشویقی، آنها را لمس و نوازش کنید. آنها عاشق نواز شدن هستند.

تشویقی گربه در آموزش چه تاثیری دارد؟

تربیت رفتاری: اگر شما به صورت مداوم از تشویقی ها بعد از استفاده از دستشویی مخصوص خودشان یا رفتار مثبت آنها استفاده کنید، تاثیر بسزایی در تربیت آنها دارد.
دستور پذیری: شما می‌توانید بعد از آموزش دستورات ساده به آنها، به آنها تشویقی دهید و بسیار این کار مفید است.
بهبود رفتار های خوب: شما می‌توانید از تشویقی ها برای بهبود رفتار های خوب گربه مثل بازی با اسباب بازی های خود، استفاده نکردن از مبل و غیره استفاده کنید. شما باید شخصیت گربه را نیز در انتخاب تشویقی در نظر بگیرید.

نکات تکمیلی تاثیر تشویقی در آموزش

  • به تامین مواد معدنی و مغذی گربه ها کمک می‌کند
  • برای سلامت دندان و دهان گربه مفید است
  • صمیمی تر شدن روابط بین صاحب گربه و گربه
  • تامین پروتیئن
  • خوشحالی بیشتر گربه ها
  • کم شدن اظطراب گربه ها
  • تشویق گربه ها
  • استفاده شدن به منظور جایزه حین بازی کردن

همچنین شما باید بدانید که زمان مناسب استفاده از تشویقی ها کی است و چه تشویقی برای گربه شما مفید است تا تاثیر آنها بیشتر شود. شما می‌توانید از دامپزشک ها در این باب مشورت بگیرید.

گربه ای ک قایم شده

چگونه با تشویقی گربه، گربه‌تان را آموزش دهید

رفتار مورد نظر را به گربه خود نشان دهید: قبل از شروع آموزش، باید به طور واضح به گربه‌تان نشان دهید که چه رفتاری را از او انتظار دارید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به او یاد بدهید که روی دستتان بنشیند، ابتدا خودتان این کار را انجام دهید و سپس با تشویقی او را تشویق کنید تا کنارتان بنشیند.
از تشویقی‌های کوچک و خوشمزه استفاده کنید: گربه‌ها عاشق طعم‌های لذیذ هستند، بنابراین از تشویقی‌های کوچک و خوشمزه‌ای استفاده کنید که گربه‌تان دوست دارد.
به محض انجام رفتار مورد نظر، گربه را تشویق کنید: صبر نکنید! به محض اینکه گربه‌تان رفتار مورد نظر را انجام داد، فوراً او را با تشویقی و نوازش تشویق کنید. این کار به او کمک می‌کند تا بفهمد که چه رفتاری پاداش دارد.
استوار باشید: آموزش گربه‌ها نیاز به صبر و حوصله دارد. ممکن است گربه‌تان در ابتدا به راحتی آموزش نبیند، اما با تمرین مداوم و تشویق به موقع، می‌توانید به او هر چیزی را که می‌خواهید یاد بدهید.
از تشویقی فقط برای آموزش استفاده کنید: از تشویقی فقط برای آموزش و تقویت رفتارهای خوب استفاده کنید. از دادن تشویقی به گربه‌تان در هر زمان و بدون دلیل خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث شود که گربه نسبت به تشویقی بی‌تفاوت شود.

بهتر است بدانید:   آموزش و تربیت گربه با روش صحیح

نکاتی برای تشویق گربه‌ها

از تشویقی‌های متنوع استفاده کنید: گربه‌ها می‌توانند طعم‌های مختلف را امتحان کنند، بنابراین از تشویقی‌های با طعم‌های مختلف استفاده کنید تا گربه‌تان خسته نشود.
تشویقی‌ها را در اندازه‌های کوچک نگه دارید: تشویقی‌های بزرگ می‌توانند باعث چاقی گربه شوند، بنابراین آنها را در اندازه‌های کوچک نگه دارید.
تشویقی‌ها را در مکان‌های مختلف پنهان کنید: این کار می‌تواند به گربه‌تان کمک کند تا فعال‌تر باشد و برای یافتن تشویقی‌ها جستجو کند.

تشویقی گربه چیست و از چه چیزی درست شده است؟

تشویقی گربه ها مواد کوچک خوراکی هستند که طبق سلیقه آنها تولید شدند. آنها اغلب به شکل کنسرو، انرژی‌زا و مواد غذایی خوراکی هستند که منبع قوی از پروتیین ها و مواد معدنی هستند. البته شما باید این را در نظر داشته باشید که تشویقی ها نمی‌توانند جای وعده غذایی اصلی را بگیرند و جایگزین آنها نیستند.

گربه ی سرک کشیده

چند بار در روز باید از تشویقی استفاده کرد؟

اگر بخواهیم جواب این سوال را بدهیم، ابتدا باید یک سری المان ها مثل سن، شخصیت، اندازه، نژاد و وضعیت جسمانی آنها را در نظر بگیریم.
دامپزشکان به این باور رسیدند که حد تشویقی نباید به بیشتر از 20% از رژیم غذایی گربه ها برسد.
به علت کالری بالایی که این مواد دارند و طعم دهنده های مصنوعی که در آنها استفاده می‌شود، استفاده بیش از حد آنها می‌تواند سلامت گربه شما را به خطر بندازد. همچنین موجب چاقی آنها نیز می‌شود.
در بعضی از آزمایشات نیز نشان داده شده است که استفاده از تشویقی گربه ها، موجب بی اشتهایی و معتاد شدن گربه ها به آنها می‌شود.

بهترین شکل استفاده از تشویقی گربه

برخلاف باور خیلی ها، تشویقی ها نه تنها برای گربه ها مضر نیستند بلکه موجب افزایش ارزش رژیم غذایی گربه ها می‌شوند. شما با آنها می‌‌توانید به بهبود رفتار های گربه ها و ابراز محبت و عشق به آنها و تامین مواد معدنی و مغذی کمک کنید.

محبت

اگر شما به زبان گربه ها آشناییت داشته باشید، پی می‌برید که تشویقی دادن به آنها راهی برای ابراز محبت و عشق به آنها است. شما با دادن غذای های مورد علاقشان به آنها، نشان می‌دهید که چقدر آنها را دوست دارید و چقدر برایتان مهم هستند.

بهبود مهارت گربه

گربه ها به صورت ذاتی بسیار باهوش و کنجکاو هستند. شما با دادن تشویقی به آنها این حس ها را تقویت می‌کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از آنها بازی ای طراحی کنید تا هم آنها را سرگرم کنید و این حواس را نیز بهبود ببخشید. می‌توانید تشویقی ها را پنهان کنید و بگذارید که گربه شما آن را پیدا کند. پازل های خوراکی نیز برای تقویت این مهارت ها مفید هستند. همچنین باعث جلوگیری از دل درد نیز می‌شوند.

cat encouragement

هزینه تشویقی گربه

تشویقی گربه می‌تواند فواید زیادی برای دوست پشمالوی شما داشته باشد. از تشویق رفتار خوب گرفته تا کمک به سلامت دهان و دندانشان، می‌توان از آنها به روش‌های مختلفی استفاده کرد. با این حال، با وجود تنوع زیاد تشویقی‌های موجود در بازار، انتخاب نوع مناسب و مقرون به صرفه می‌تواند دشوار باشد.

عوامل مؤثر بر قیمت تشویقی گربه

نوع: تشویقی‌های گربه در اشکال مختلفی مانند snacks، biscuits، treats و dental chews وجود دارند. به طور کلی، snacks و biscuits ارزان‌تر از treats و dental chews هستند.
مواد تشکیل دهنده: تشویقی‌هایی که با مواد اولیه باکیفیت مانند گوشت، ماهی یا مرغ تهیه می‌شوند، گران‌تر از تشویقی‌هایی هستند که از مواد پرکننده یا ارزان قیمت استفاده می‌کنند.
برند: برندهای معروف تشویقی گربه معمولاً گران‌تر از برندهای کمتر شناخته شده هستند.
طعم: برخی از طعم‌ها، مانند تن یا سالمون ، به دلیل تقاضای بیشتر، ممکن است گران‌تر باشند.
ویژگی‌های خاص: برخی از تشویقی‌ها دارای ویژگی‌های خاصی مانند فرمولاسیون برای گربه‌های دارای حساسیت غذایی یا گربه ها مسن هستند که می‌توانند قیمت آنها را افزایش دهد.
حجم: به طور طبیعی، تشویقی‌های با حجم بیشتر گران‌تر از تشویقی‌های با حجم کمتر هستند.

بهتر است بدانید:   خرید آنلاین و حضوری در پت‌ شاپ پارسیان کت

نکاتی برای خرید تشویقی گربه مقرون به صرفه

نیازهای گربه‌تان را در نظر بگیرید: قبل از خرید تشویقی، به سن، نژاد، سطح فعالیت و هر گونه مشکل سلامتی گربه‌تان توجه کنید.
برچسب‌ها را با دقت بخوانید: به دنبال تشویقی‌هایی باشید که از مواد باکیفیت تهیه شده‌اند و حاوی مواد افزودنی یا نگهدارنده‌های غیرضروری نیستند.
مقایسه قیمت‌ها: قبل از خرید، قیمت تشویقی‌های مختلف را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید.
به دنبال تخفیف و پیشنهادات ویژه باشید: بسیاری از فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه ای را برای تشویقی گربه ارائه می‌دهند. حواستان به این تخفیف ها باشد.
تشویقی‌های خانگی را امتحان کنید: می‌توانید با استفاده از مواد اولیه ساده و سالم، تشویقی‌های خانگی را برای گربه‌تان تهیه کنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

cat encouragement

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط